Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Monday, September 6, 2010

!! Raya Oh Raya Part 1 !!


bile sebut pasal raya.. aku mmg excited.. ye la... pose xcukup janji raya sakan.. ada aku kisah... puasa cukup ke x... yang penting aku raya... standard la orang pompuan.. puasa mane pernah cukup..... sama je ngn aku.. sape yang puasa cukup tu aku rase x berapa nak sihat la... ceh kondem orang laju je aku ni....

bukan ape.. aku nak berkongsi pengalaman serba sket pasal raya.... aku selalunya raya.. semua mak aku n kakak aku yang siap kan... aku harapan la.. duit pown x ada... mane aku nak membeli semua barang.... baju raya aku tahun ni 2 pasang je.. satu warna kuning plain n purple bunga2.. (kain jarang tu..) 1st time gak aku tok memakai baju mcm tu.... raya kali byk la perubahan.. dulu kami beraya bersama... dengan mak, ayah, akak n aku... kami berempat je.. family aku kecik je... skang tinggal kami bertiga... aku, mak and kakak.. ayah aku meninggal seminggu sebelum puasa tahun lepas...

antara pengalaman raya yang paling ketara skali yang masih segar di ingatan.. aku jatuh longkang dgn sepupu aku dua orang.. Ejat and Udd.. skang Udd dah jadi mak orang.. so dah jarak sket la.. semenjak dua menjak jadi mak dia dah matang sket.. yang masih sengal kami je la... aku juga pernah beraya dgn tgn bengkak coz mercun meletup kt tgn aku.. gela dahsyat waktu tu.. tgn aku dah mcm belon.... (ibu jari..) kenangn kene bakar dengan bunga api.. mmag aku x boleh lupa.. thanx la pada kakak aku yang bakar baju aku dgn bunga api... nasib abik aku x rentung.. sengal siot minah tu..

tp bila diimbas kembali.. tu semua dah jadi kenangan zaman aku masih comel2 lagi.... skang pown tetap comel... dah mcm teddy bear dah aku skang.. dulu halus la gak... hurmm... lagi aku nak citer ape erk.. nanti aku sambung pengalaman terbaru aku beraya eyh...

to be continue..............

2 comments:

mzzenma said...

huhuh SELAMAT HAWI WAYA KANDA!!!
Nnt bw kueh raya bnyak2 blik orchard square tau...
kanda tau x booboo missing??dinda sedey sgt...:'(

Mrs. Lotfi said...

kanda ada wat kuih raya.. cornflek madu n biskut nestum.... ehehe =) yang pe cer... mana bubu??? mcm ne ley ilang??