Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Thursday, September 9, 2010

!! Latest Session !!

ni cter plg hangat pada waktu ambang2 sore mcm ni... alah ambang2 nak raya la.... ada pelbagai cter yang menarik telah berlaku secara mengejut.... (cter ni berlaku semalam...) BUT disebabkan yang aku bz menDONLOT... aku lupa lak nak post cter ni kt blog....

okai.... cternye bermula pada awl subuh (masih gelap lagi...) area pukul 6a.m gitulah.. mak aku dah siap2 nak pegi keje.. dia pegi keje naik bus.... so awl2 pagi lagi dia dah kua jln kaki trn bukit nak ke bus stop..... dijadikan bahan tok bercerita.... masa mak aku tgh menuruni bukit.... ada satu tempat yang gelap akan dilaluinya... dan.... (jeng.. jeng.. jeng....) ada orang kua dari bush tetiba dgn muka berselubung.. then dia memanggil mak aku sambil membuka bajunya... mak aku cuak.. tp sempat la die tgk orang ke hantu.... (mak aku yang cter ni...) dgn sepenuh tenaga di kaki mak aku berlari menyelamatkan diri.. (mak aku tu ad semput... kuang ajar tol la sape yang kejar mak aku pagi2 buta....) aku dpt taw kejadian ni berlaku masa akak aku tolak pintu bilik aku sambil menjerit.. "akak nak pegi dapatkan mak.. mak kene kejar...."

cter yang kedua berlaku apabila mak aku meminta kami... aku dan kakak tok temankan dia ke bus stop bwh... okai la.. aku pun siap2 dan excited nak bawa kete.. tp mak aku xbagi.... gelap.. kang mata aku nmpk cahaya kang.. lain lak jadinya... lepas antr mak aku... kami ke pasar dan balik... dah sampai rumah.. akak aku excited nak belajar kete.. aku pown ajar la.. dia dah ada lesen.. tp dia takut2.... nak dijadikan cter... masa kakak aku drive aku leka la main carik siaran kt radio... tetibe je ber"DENTUM".. kakak aku belok makan jln orang... nasib baik kete ktorang kete kancil lama.. kete cina tu kete kancil baru.. so effect yang teruk kene pada kete kancil baru... ala-ala "kancil vs kancil" la.... bumper dia jatuh... kancil aku lampu belah kiri je.. x sempat nak ambil gambar.... kakak aku dah melalak.... (takot..) first time accident tu.... sian dia.. dan raya kali ni masih boleh kami bawa kete utk beraya.... fuhh lega noo...

cter yang berlaku pada waktu petang... Adik aku AJIE.. hilang.. tataw mane dia pegi.. kami mencari dua2 rumah..(rumah aku dan rumah mak dia...) Iera nak ajak dia buka di BP MALL pown terbantut... sebab dia hilang... erm.. ntah mane ntah dia pergi.. sekali dapat taw.. dia ikut orang ynag x dikenali bagi2 kertas kt setiap rumah orang kt taman aku.... akak aku dah menyirap dah... masing2 pukul dia.. tp x nanes lak tu.. sebab dia taw dia salah... bile tanya.. Ajie pegi dgn sape... dia jawab.. TAK KENAL...  kami yang bengang.. da la skang byk kes budak2 hilang... kami risau la... nasib baik lah dia tak ape2.... 
macam2 berlaku.... erm.. semangat nak raya.. skang pown kami baru siap kemas rumah.... dah siap dah... esok satu hari kami nak berjalan coz rumah dah siap kemas.... lega siot... kali ni raya meriah sket walau pown ayah dah x ade.... kami beraya dgn rumah baru... rumah baru siap renovate.... hasil titik peluh arwah ayah dan mak.. tercapai gak niat ayah nak sambung dapur.... syukur alhamdullilah...

!! Selamat berhari raya !!

2 comments:

mzzenma said...

kejadian 1 : fuuh kalu aku yg kena hambat mau nanges aku....huhuh...
kejadian 2 : aku pnah almost langgar mercedes neighbour aku...kus semangat time tuh...
kejadian 3 : kalu adek aku mmg dah berbirat bdn dia...

haish meriah tul kanda neyh menjelang raya ye :-D

Mrs. Lotfi said...

sgt meriah kali i raya.. dgn baju xdpt lagi.. ehehhe =) baju tema satu family lak tu.. =(