Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Sunday, September 5, 2010

!! Happy Birthday !!

hari ini adalah hari yang paling bahagia kerana aku telah selamat membesar dgn jayanya.... pada tanggal 4.September.1985... maka lahir lah aku.... dulu putih mcm jepun.. skang gelap mcm melayu... so skang aku melayu la.... aku lahit genap pada pukul 10.28am.... mak aku kata kalo lahir masa matahari tgh naik.. alamatnya.. aku adalah seorang budak perempuan yang "baik"... baik sgt2!! 

wish pertama yang aku dapat adalah daripada kakak aku masa kami sama2 bertungkus lumus membuat kuih raya.... (biskut nestom..) dan hadiah pertama yang aku dapat adalah pelempang... (alangkah bagusnya setiap tahun dapat hadiah mcm tu..... bile xdpt wendu lak..) mmg tiap kali besday aku.. kalo aku dapat celebrate kt rumah... mesti dpt HADIAH pelempang dari kakak kesayangan ku... besh siot dpt celebrate besday kt umah ngn family.... salu celebrate ngn kwn2 kt u..... (sedey kot.. sob..sob..sob...)

wahwahwah!!! diam xdiam aku dah 25 tahun pada hari ni.. aku nak ucapkan TRIMAS pada mak aku.. yang bersabung nyawa melahirkan aku dan kepada arwah ayah yang byk menurunkan baka ayah pada adik... . nak dijadikan cerita... petang tadi ktowg g bandar @ SUMMIT PARADE.. tempat shopping.. dgn alasan nak cari kasut raya akak n adik aku.. kebetulan duit pencen arwah ayah da keluar.... dengan berbaju t-shirt kesayangan berlabel kan bugs bunny yang da lusuh (da 11 tahun baju ni jadi feberet aku sejak dari form 2 hadiah dari mak n ayah....) n berseluarkan seluar jeans lusuh kakak aku n sandal pinjam kakak aku punya gak.. n tudung syiria hitam... tanpa bedak n tanpa cuci muka.. (bangun dari tidor..) terus aku bersiap2 ikot mak aku ke bandar...

masa nak pilih kasut raya tu.. aku kompius.. mak aku soh pilih sekali tok kasut prektikel nanti... aku ni jenis yang brutal.... ne aku taw sgt kasut pompuan ni... tak semena2 aku stress n tataw nak pilih yang mana.. yang kakak n adik aku mcm biasa la.. diowg bz cari kasut diowg... mak aku dah kepenatan... aku baru terfikir... yang selama 25 tahun ni... aku jarang berfikir tentang diri aku tok jadi perempuan yang betul2 perempaun... aku pown ckp la kt mak aku....

aku : mak.. mcm xcaya erk adik dah 25 tahun.... tgk kt cermin muda lagi mcm CIK ETON DINKY.. (nama   glamer mak aku)
mak : perangai tu ubah... jgn panas baran... jadi pompuan elok2 sket.. jangan "bego"..
*bego tu mksdnya... biarlah sopan sket mcm pompuan....
aku : tu lah mak.. adik baru berfikir.... adik ni brutal + terejal.... eheheh =) nak pilih kasut pompuan pown masih harapkan pada mak...
mak : tu nama nye adik masih kecik lagi.... nak beli kasut pown seret mak bawa pegi bandar...
aku : ye la.. mak taw kan.. selama ni pown.. mak n kakak yang byk pilih kan tok adik.. yang adik taw.. ape mak bagi adik terima.... ni nak plilih kasut je... stress mcm nak buka pose..... (aku bagi hint..)
* sekali mak aku berubah menjadi makin comel..
mak : a'ah erk... mak nak soh iera (adik ku) beli air... mak tak puasa.. kakak pown...
aku : la nape x bagitaw.. adik pown tak nak pose gak.. (sementara tu.. kakak n adik aku tgh pilih kasut diowg....) tiba2...
mak : cepat la dik mak dah penat dah ikut ko pilih kasut.. pilih xjuga.... mcm ne nak kawen.. semua harapkan mak..... sambil tangannya giat memilih kasut utk aku....
aku : (hanya mampu tersengih tanpa kata.. tol gak ape yang mak ckp.. malu aku..... iskh!)

last2 sekali aku beli wedges sebab aku tak reti pakai heels.... and kasut tu adik aku yang pilih... aku hanya dok sambil mendengar mak aku sebarkan cter aku.... yang aku ni.. tak pernah beli kasut ladies selain wedges 3 tahun lepas pada promoter kedai kasut tu.... (tu pown mak aku dah pelik......sengal erk...) lepas tu balik ruamh.. n berbuka puasa dgn mok g and andak.. (mereka ni abang dan adik kepada arwah ayahanda ku...) kami mmg rapat.... mak aku masak special... IKAN BAWAL SWEET SOUR & AYAM PANGGANG MADU... sedap woo... terangkat la bro!!

neway thanx to all my supporters.. especially for my beloved mom.. CIK ETON DINKY, my sengalest older and younger sister..... adik kesayangan aku.. AJIE n abg ngah yang sangat pemurah..... adik tetap SAYANG kalian... seperti mana kalian sayang pada adik.... thanx a lot..... I love uols so damn2 much....!!

!! .....私にお誕生日おめでとうございます !!

No comments: