Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Tuesday, September 21, 2010

!! Raya Oh Raya Part 3 !!

ni sambungan utk raya yang kedua lak.... mengikut kebiasaannya... tiap2 kali raya kedua.. kami sekeluarga akan ke Bagan Laut.. Daerah BP gak.... rumahnye mmg totally rumah kampung... kiri kanan hutan dan belakang rumah ada kubur lama.... kalau mlm seram la... nak2 bile nak buang air... dulu bilik air tak ada kt dalam rumah.. kt luar... nak pegi toilet @ jamban.. kene lalu kubur dulu.. then sebelah kubur tu gak la baru ada toilet.... aku ingt lagi masa kecik2 aku tido sana.. seram wooooo.... yang teman lagi seram.. kene mengadap kubur... tp itu dulu sakng toilet dah diubah dan dikedepan kan... so jauh sket je dari kubur....

sebenarnya.. ni kampung adik beradik arwah nenek aku belah ayah.. sekarang yang tinggal mak sedara sepupu belah ayah.... atok pompuan aku belah ayah aku panggil MAK MI.... arwah Mak Mi ni adik beradik dgn ayah Mak Ngah Timah (yang dok situ skang).. kira sepupu ayah la... kami balik Bagan konvoi ramai2... kadang2 cecah gak la dekat 6 biji kete... tu baru keluarga kami je belum masuk sepupu ayah dari KL & Singapore yang tiap2 kali raya akan stay BAGAN...

tapi raya tahun ni aku je wakil family aku... rumah aku kawan kakak dtg beraya.... adik2 aku yang lain dah balik JB da... Sungai Tiram.... sekampung la dgn OBRI AF7 & MOHD MENTOR.... biarlah mereka beraya balik kampung mereka.. tp sunyi sangat bile mereka tak ada.. rase sangat busan.. kalau mereka ada riuh la rumah aku...lupa lak nak cerita masa !! Raya Oh Raya Part 2 !! tiap2 pagi raya.. AJIE dan ABG NGAH akan bersiap di rumah aku... (ye la rumah mak angkat dia...) dan family yang pertama yang akan datang beraya rumah aku adalah family mereka... pagi2 raya tahun ni mak masak nasi ayam... kami pown makan beramai2.. memang dah tradisi dari Abg Ngah kecik sampai skang.. tu la tradisi pagi raya di rumah aku.... diorang dapat pakai tema OREN satu family.. ktorang je tak dapat.. sedih siot!! 

ni kt rumah aku....

ni hah nak dijadikan cerita.... tiap2 kali balik BAGAN.. jalan semestinya JAM... Balik malam pown JAM... meriah tetap meriah.. kt kampung ni gak lah yang aku cerita episod aku jatuh longkang dgn sepupu aku.... aku sempat lah bakar mercun nak soh mak cik2 aku melatah dan terperanjat... last2 aku yang "melatah" paling panjang... pak cik aku abang kpd arwah ayah aku @ ANDAK... gelak kan aku... "ape lah adik.. nak baling mercun niat dah salah.." aku ape lagi diam je la.. dah satu rumah gelak kan aku..... aku sempat gak snap pic mak cik aku.. kakak ayah aku @ Nen @ Anyah... tertidur dalam kete dgn cucu dia.. Awin @ Audrienna Erzavynn Binti Azdzri Zar.....

dahsyat kan cucu dgn nenek tido....

pic ni di ambil waktu jam... *maaf la ye.. cermin kete Mok G berdebu....

kami gerak dari Bagan pukul 6++ tp aku sampai rumah dekat pukul 9 mlm... gela dahsyat jam... penat dok dlm kete je... nasib baik bukan aku yang drive.. mak cik aku @ Mok G yang drive... hari2 lain kami dok rumah je dgn menerima kunjungan orang dtg beraya... kami salu pegi beraya dgn panggilan @ on call invitation... on the dot kene ciap.. raya ke berapa aku tak ingat.... kami pegi AYER HITAM dan Sungai Kajang, BP.... kali ni pegi beraya dgn keluarga belah mak pulak..... nasib baik tak jam...

!! Mood Raya Hilang Disebabkan JAM !!

No comments: