Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Thursday, March 3, 2011

!! HANDBAG oh HANDBAG !!

aku tataw nak citer ape.. tp ada mende yang aku nak citer.. ehehe.. (malu lak)..ape yang kowg terpikir bila sebut pasal handbag.. ye la kita ni kan pompuan.. bila sebut pasal handbag.. it just something important rite... ye la kt situ la brg2 keperluan seperti hp, perfume.. make up, car key and so on la... so senang citer kalo handbag tinggal.. mcm susah je nak idop.. silap2 reminder pown letak dlm handbag..

kalo aku la.. bagi aku.. makcik2 je yang pakai handbag.. walaupown ad sesetengah owg yang pakai handbag nampak sophiscated... xdla.. bagi aku lah... kalo kita salah pilih handbag.. it will disaster ur style.. ye la.. style da vouge tp handbag mcm makcik 50an.. ehehe..
sebenarnya aku ada kisah disebalik handbag ni.. (mcm memalukan diri sendiri je..)

ritu.. dlm minggu lepas kot.. aku dgn sepet kua.. mcm biasa g tgk wayang kt BP MALL... pastu g square one.. tujuan asal nak beli PAPAROTI.. abg ngah (adik aku) yang kem... ley lak die kol sepet bukan aku.. wat malu aku je.. (maaflah ye.. mmg salu menyimpang..) citer nya mcm ni.. smpi SQUARE ONE ktowg jenjalan la dulu... ternmpk lak adik aku IERA @ sungkai.. (aku lupa die keje ritu..) terserempak dgn die.. die nak g toilet.. aku lak jalan2 tgk SALE kt PArksoN.. ad lak handbag... (penggembaraan pown bermula....*sadis tol..) tetibe lalu kt tmpt handbag yang tgh offer.. die pown ajak la singgah tgk handbag.. aku pown layan je la.. mcm biasa aku xsuka @ xminat sgt kt handbag ni.. kalo mcm sling bag.. mmg aku gela...

die pown dok belek2 handbag yang ad kt situ..

sepet: bby pilih la handbag.. ne yang santek.
aku: ntah erk.. bby ne taw pasal handbag.. ehehhe.. (aku tersengih mcm kerang busuk..)
*dengan ikhlas aku menjawab.. salu owg pompuan ni ad yang gela handbag.. tp aku.. ntah erk.. mebi sbb aku xbpe nak pompuan sejati sgt kot..
sepet: yang ni santek..
aku: ntah la.. okai kot..
sepet: tgk la.. kan hantaran b nak bg bby handbag..
aku: (hanya mampu tersenyum je..)
sepet: bby nak yang mcm ne..
aku: ntah tataw... bby tataw ne yang sesuai dgn bby.. bby xpernah ad handbag... (tol2 ikhlas aku gtaw..)
sepet: tgk dulu.. pilih ne yang sesuai....
aku: seyes b.. bby xreti pilih handbag.. kang mcm mck2 lak..
sepet: amoi.. handbag ape yang santek... (bukan ckp dgn aku.. ckp dgn promoter cina...)
amoi: u tgk la.. ne yang santek.. yang mcm ni ke..(die angkt handbag tu.. aku ingt lagi kejadian tu berlaku...tp sowi la ye.. xrakam lak...nak tunjuk kt kowg...)
sepet: okai x bby...sambil tunjuk handbag tu kt aku...
*dari pengamatan aku.. sepet aku yang nak beli handbag.. aku dok sebelah mcm tataw.. pada hal mmg aku tataw pape..
aku: ntah erk b.. (tu je la jawapan aku dari awl die tye..)


da mmg aku tataw.. lagi pown watpe nak menipu.. kang yang kene pakai handbag tu pown aku.. mengong je erk.. tetibe aku terpikir.. aah erk selama ni mmg aku xpernah ad handbag.. sbb bagi aku penampilan ber:handbag: ni xsesuai mcm aku.. mcm akak2 je.. auww... aku ni agk brutal dulu.. that's y aku xpernah terlintas nak jadi wanita sejati yang serba serbi lengakp.. yang aku taw.. janji aju selesa dgn diriku... aku jenis yang simple.. bagi aku..SIMPLE ITU SEMPOI..  aku xsuka yang "berat2".. maksud aku... owg pandang aku nmpk sarat atau janggal... aku ni da la chubby pastu rendang je.. lagi nak over dress up.. oh no.. that is really not me.. really.. really.. really not me... i'm not just into it...

kalo aku jadi sepet.. ley berdarah ulu hati.. owg seyes aku nmpk main2.. pd hal aku mmg xtaw pape psl handbag... (only god knows why..) ye la jawapan aku semua (NTAH ERK.. TATAW LA..) tu je yang aku dok ulang lebih dari 10 kali soklan yang diajukan kepada ku... (sian dak bucuk aku...) saba je la b.. dapat GF mengong tongong mcm ni..pedulik ape aku.. mmg aku xtaw.. aku xsampai hati tgk die beria-ia.. aku ley ckp.."kalo b nak marah.. marah la.. bby mmg tataw pape pasal handbag...!!" cian die.. kalo tye sling bag aku mmg expert.. bagi aku.. mende tu sama je mcm handbag tp ley "sling"kan... mmg handbag pown ley sangkut.. tp da aku gemok handbag besar da mcm "mak bonda" da.. kalo handbag kecik kang kata catat  je dak COMEL tu.. or owg besar handbag kecik..eee xsesueyy nok..

bagi aku... itu adalh perkara yang amat memalukan @ kempem memalukan diri sendiri.. kira pakej la tu.. semua lengkap.. tp baik aku terus terang dari aku berlakon depan die.. ape yang aku tataw ckp tataw.. (byk je sbnrnya yang aku tataw.. ) xpe la b.. insya allah nti bby beruabh la menjadi pompuan tp xsejati sgt.. janji sempoi and selesa... teringat balik peristiwa tu.. aku rasa die ni agk penyabar gak la... die layan je kerenah aku yang empok ni... kalo dgn akak aku.. agknya da gado besar.. semua tataw.. eheh.. untung taw.. biar la salah sowg dari kami ni penyabar.. kang kalo dua2 penyabar baik sgt lak...

masalah skang aku masih terpikir.. handbag ape yangs sesuai dgn aku.. aku nak handbag yang nmpk sophisticated, simple.. tu je...jadi ley pakai wat g keje nti... xpown ley bawa g event2 besar.. cm dinner ke.. sbb design tu sesuai tok semua function.. demand nak tinggi... sebenarnya aku malu pakai handbag... aku rasa mcm xsesuai je.. tu sbbnya aku xsuka pakai handbag.. (^-^)..


 
   

No comments: