Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Monday, August 16, 2010

!! M.E.N.Y.I.R.A.P !!

bulan2 pose ni.. tetap gak aku nak EMO.. ape aku kisah.... aku ada hak tok menyuara kan ape yang aku rase.... cciter nya mcm ni... hari ahad lepas aku g C4 (carrefour) kt BP.. aku g ngn adik beradik aku.... kitowg saje je jln2....ad ke patot kami jumpa perkara yg x sepatotnye... da la kua bawa mak sendiri.. tp x payah la nak marah2 owg tua tu depan pwg ramai.. ko xingt ke mcm ne mak ko jaga ko... sama2 da tua,.... tp tlg jaga hati n pwasaan mak ko... dpt bini pown bukan nak membantu mak mertua.. ape la.. kalo aku jadi owg tua tu... da lama aku sentap... kene marah depan2.. dengan mak sendiri pown nak maraah2 ke.. nak garang2 ke.. taw2 je la kudrat owg tua.. ne kuat sangat.. kalo ko nak cepat.. ko dokong mak ko bw dlm kete.. xyah nak marah2... ko xrase ke.. yang mak ko tu manusia biasa mcm ko gak.. kalo xd mak ko.. xd ko lahir ke dunia ni... lagi satu.. ko kene ingt yang "SYURGA SEORANG ANAK ADALAH DI TELAPAK KAKI IBU".... TLG LA PHAM... !!! pak cik ko pown da TUA... cuma ko je yang x rase lagi ape yang mak ko rase.... coz anak2 ko kecik2 lagi.. (mebi kawen lambat kot...).. cuba kalo anak kko wat ko mcm ne ko wat kt mak ko.... ko pown sentap gak.. unless ko mmg didik anak ko tok jadi mcm ko... !!!! tlg la.. panas aku tgk kejadian depan mata aku... aku ngn kakak aku yang tlg nenek tu.. anak lelaki die taw nak marah je... BANGANG!!!!!!!! 

kejadian ke2...

kejadian ni berlaku pada hari yang sama.... adik aku AJIE.. nak g beli air laici.. biasa la tekak budak kecik.. bile buka.. sume die nak mkn.... die pown bawa duit RM5.. nak beli air laici kt warung mak cik die... (AJIE tu anak yang mak aku jaga..) tetibe die alek umah gtaw duit die jatuh longkang... ad ke ptot die alek gatw aku... mak cik and abg sepupu die ad je kt kedai tu.. bukan nak tlg.. aku lak.. jenis yang panas baran... mula aku panas... aku ag die duit ag RM5... bw g kedai tu.. then aku order kan air laici.... aku KUTIP duit yang jatuh dlm longkang.. mak cik n sepupu die still wat tataw.... aku rase adik aku ni mcm pengemis depan kedai mak cik sendiri.. die ingt die sape... da la xpuas hati ngn mak aku.. kini anak sedara sendiri jadi mangsa... aku pown tataw nape.. die yang berlagak kaya.. tiga2 adik2 aku jadi mangsa die... adik2 aku ni.. mak n yah diowg boleh di kategorikan kurang upaya.. tp xyah la nak buli anak2 sedara sendiri.... aku xpuas hati... kalo ikut kan panas baran aku... aku nak je g SERANG owg tua tu.. bila ko susah... pown nak berlagak... skang ko panggil adik aku.. (IERA) tok keje ngn ko... aku taw aku xd hak.. tp aku nak die pk msk2.. kalo keje pown mkn tok buka xag... alek kene alek sendiri.. kekadang lupa adik aku yg jaga kedai die.... aku xpaham la.. nape owg sanggup PILIH HARTA DARI DARAH DAGING SENDIRI.. 

ntah la.. kalo adik aku nak marah ngn ape aku post kt blog ni... aku xkisah.. aku cuam sayang kan adik2 aku... aku xd adik lain selain drpd diowg.. kalo diowg terasa.. aku pown terasa.. kami adik beradik terasa.... bak kata pepatah " cubit peha kiri.. peha kanan terasa" tu la yang akan berlaku pd kami....

p/s: IERA sowi kalo kak lin post mende ni.. kak lin cuma rase xpuas hati je.. biar la ape yang berlaku pasti akan da hikmah... ko saba je la.. adik ko yang dua owg tu xpham sgt..... kite cuam mampu berdoa agar keadaan tak berpanjangan.... SOWI ONCE AGAIN adik!!!!!!

!! AIR YANG DICINCANG TAK KAN PUTUS !!

No comments: