Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Saturday, June 26, 2010

!! R.e.w.a.n.g !!

wah penatnye aku mlm ni.. aku g rewang kt umah atok aku... esok ad kenduri arwah and yassin pompuan kt umah atok aku... kami (mak, akak, aku) join la skali wat kenduri arwah ayah genap setahun... actually 13.8.2010 baru genap setahun.. tp tarikh tersebut jatuh pada 3 hari ramadhan.. tu mak decide nak join skali wat esok.. agpown xsalahkan wat awl2.. diam xdiam rupanya da nak setahun ayh meninggalkan kami semua.. cuma Allah je yg taw betapa kami wendukan ayh.. especially mak.. die masih xdpt terima yg die tinggal keseorangan...

ye la dulu.. satu taman taw.. kawan2 kami semua taw.. mereka pasangan yg sejoli.. berkepit.. xkisah lah pegi mana skali pown.. sampai satu saat.. tetibe je ayh "TIADA".. tu yg wat mak ag terasa... masa ayh sakit dulu mak da terasa.. salu berkepit.. masa ayh sakit.. mak byk kene gerak sowg2... tp xpe la.. kami REDHA pemergian ayh kerana Allah lebih menyayangi ayah dan sebagai hamba allah yg kerdil di muka bumi ini kami terima ape jua Qada' dan Qadar dr Allah.. sesungguhnya..

!! KAMI HANYA MAMPU MERANCANG TP ALLAH YANG MENENTUKANNYA !!

Okai berbalik pada rewang kt umah atok aku bersama2 mak cik2 n sepupu kupu ku... kami menyediakan ape yg ptot tok di masak esok.. kalo xsilap hidangan tok esok more too makanan kampung e.g ayam masak asam pedas, rebung + daging masak lemak cili api, kerabu mangga, sambal goreng (kalo ikut bahasa standard sayur goreng jawa), pucuk ubi cecah air asam, sambal belacan.. n byk ag la.. bg aku da cukup mewah da.... sponsor byk drpd yg terlibat secara langsung n xlangsung...

akak aku tgh sengkek.. tp dia nak sumbang gak.. td bincang berdua ngn die.. aku suggestkan air batu... tu kompem die mampu.. ada gak "bontrot" @ mknn yg akan di bawa alek selepas kenduri.... sepupu aku pown nak wat kenduri tok arwah ayh mereka.. mck2 aku tok arwah mak n ayah mereka... ape2 pown.. semoga segala yg dirancang berjalan dgn lancar... dengan harapan tulus ikhlas.. semoga kenduri esok mendapat keberkatan dari Allah yang Maha Esa...

p/s: Al-Fatihah wat Alahyarham SALIM BIN OTHMAN (ayah), KHALID BIN OTHMAN (pck), NAEMAT BIN OTHMAN (pck), OTHMAN BIN SUBUH (atok belah ayah) dan AHMAD BIN SAMSU (atok belah mak)... A-Fatihah wat Allayarhamah AMINAH BINTI OMAR (nenek belah ayah) dan SALMAH BINTI ABU (nenek belah mak) serta muslimin dan muslimat.....

Semoga roh mereka di cucuri rahmat dan di tempat kan di tempat orang yg beriman..

~ A.M.I.N ~

No comments: