Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Monday, June 28, 2010

!! Kenduri Arwah !!

wah.. semalam adla hari yg memenatkan... sambutan tetap hangat... byk gak la event yg berlangsung smlm ketika kenduri di jalan kan.... erm.. kt dataran BP ad gempark ASTRO, da tu dlm kul 6 lebih ad gerhana bulan... aku ase mcm bertuah semalam wat kenduri arwah... ley ingt tarikh sempena gerhana bulan...

kenduri seperti biase...jnj melayu... start ptotnye kul 2.00 ptg.. 45 minit lambat dr waktu yg sepatotnye.. kalo deal ngn owg JEPUN.. lambat seminit pown da kne tinggal.. ape lah... xpe lah.. jnj kenduri berjalan lancar... lauk pauk sume abes... ktowg tuan umah pown xdpt ase lauk tu.... 60++ owg yg dtg kenduri semalam... kirenye... kalo wat kt kampung ag meriah la (aku ase je).. kalo wat kt taman aku.. salu wat mlm... xsemeriah kenduri semalam...

mknn hidang buffet.. mcm2 ad... ayam sampai 23 ekor.. tp tuan umah dpt NYAMAH sowg seketul je kot.. (agk kelakar la).. tp xpe.. mmg niat ne bersedekah... tuan umah da salu masak2 lauk mcm tu.. aku yg jarang mkn lauk kampung berasa sedikit kuciwa la..da la xdpt mkn urap pucuk ubi... kuih yg mak aku wat pown aku xdpt nyamah.. pe cer tu.. ehehhe..

aku berasa bangga sangat ngn semangat adik beradik belah mak aku... wlu pown Mak Long aku tu kaki tapaw... kuih2 yg ilang keje die la.. tp yg besh mck aku (akak mak aku)... die kata masak tok bungkus dulu.. then da ciap msk and nak bungkus.. abes je bungkus... abes la sayur tu.. sume xdpt aase..
ehehhe... mck aku ni agak susah gak la.. tp bukan nak ckp kami kaya... xd la... kami average je... mck aku ni susah coz die masih ad anak kecik yg masih berskola.. laki die lari ikut pompuan lain... (aku pown turut bersimpati)..

na dijadikan cter... aku ngn sepupu aku kua g beli buah and air kotak.. yela.. ad gempark ASTRO (jalan jam).. aku pown tersangkut dlm jam tu... owg kt umah ni da kol2..byk ag mende xciap... cilok pny cilok.. akhir nya sampai gakk..(xd la jauh sangat umah atok aku ngn bandar).. gitu erk.. ley lak aku ni... then sampai2 je umah ktowg terus je kemas2... kami (sepupu sepapat) bahagian balik tadbir.. tu yg bz sket.. aku saing ayam sampai pitam.. sepupu aku pown terkejar2.. jaga anak sambil tlg2 kt dapur... mcm2 ragam la.. tp mmg besh..

actually da salu da ad experince mcm ni... tp tetiba ake ase kenduri kali ni ad keistimewaan nye sendiri.. salu owg xramai sgt yg dtg.. kali ni gak ramai n sume lauk abes.. jd xdla pembaziran.. ape2 pown aku bersyukur ke hadrat ilahi bahawa tanpa ketentuan dari-Nya belum tentu kenduri arwah dapr berjalan engan lancar... selain tu gak, kenduri kali ni mengumpulkan adik-beradik mak aku yg lama da xjmpa.. kdg2 raya pown lom tentu jmpa... ehehhe =)

THANX pada yang terlibat secara LANGSUNG & TIDAK LANGSUNG!!

No comments: