Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Sunday, June 20, 2010

!! It is all about the intersession !!

ermm.. 1st of all, this sem break is not really what i've imagine... I have to proceed with my intersession during this sem break.. "I have to".. if not... next sem xgrad la aku... kuikui... bermcm2 cerita suka duka yg aku tempuhi sepjg intersesi ni.. ye la.. aku da la terpaksa amek.. Then, ad lak aku mood na g class.. nsb baik course yg aku amek.. mmg aku idam2 kan... makin menjadi la aku pny angan2 na ke overseas.... aku amek cousre IBM 543 ngn Puan Siti Normah Binti Awang Tuah.... Puan ni baik je.. tu yg owg lain intersesi 5 minngu aku 4 minggu je.. seminggu aku cuti.. emrgency la.. sakit tangan.. (alasan je tuh....) ikuti kisah sebabak di bawah ni...
Aku : mak, malas la na alek Melaka...
Mak: Alek minggu depan je la..
Aku: alah mak, adk ad test la...
Mak: xpe2.. lulus pny... depan mknn ni mak ckp....masin mulut mak adk lulus nti.. (sambil menyuap nasi dlm mulut..)
aku: ye la mak tuh... (dlm hati aku berbunga riang.. dpt restu eventhough aku xg class...)
Mak: mak salu doa2kan anak2 mak... baik akak, adik, iera, ijal n ajie... mak syg anak2 mak.. mak xpnah pown nak beza2kan anak mak...
aku: ehehehhe.. mak teponkan Puan la.... mak gtaw adk alek mgu depan... (sambil memeluk n mencium mak aku...) TERUJA!!
Mak: sana lah.. mak nak mkn ni...(coz aku msh xlepaskan pelukan.. )

mom.. u r so hugable person i've ever meet.... ;-)

Next lak.. mmg kompem kan la aku cuti smgu....mgu ke4 aku alek Melaka.. menjalani rutin aku seowg student... ehehhee... smpi umah sewa je.. kwn aku KuYah da sedia menanti... nsb baik die temankan aku.. da la aku sowg2... mlm esok ktowg kua.. jln2 Melaka ngn Wawa... Kwn KuYah dari Arau... aku mmg mcm base.. cepat mesra.. terus je join ngn diowg.. xsampi sejam tok aku jd rapat ngn Wawa... mcm2 tempat ktowg g bw Wawa.... Jln2 amek pic je...



Wawa yg pki tdg putih.. aku tgh2 la.. kompem la aku mmg begitu.. KuYah antr yg plg sopan....ehehehhe...ni kt Clock Tower.. kami berjalan je sepjg sesi fotografi.... after that, Kuyah going back home and also Wawa... aku pown skali alek BP... coz aku na import adk2 aku lepak Melaka.. Teaman kan akak diowg yg cumel ni.... (bangga aku yg cumel...)


Week 5.. last week for intersession... adik2ku diimport sempena cuti skola menjelang... wlu pown esok da strat skola alek.. aku je la exam... doa2 la aku dpt jwb esok.. Esok exam... ptg ni ley post blog ag kan.. pny la bangga aku da dpt rstu awl2 dr mak aku.... ermm adk aku iera n ajie yg folo.. abg ngah xna.. die na teman mak... dekat 6 hari gak la dak2 ni lepak Melaka.. boleh dikatakan evry nite ktowg... ntah mane2 je aku bw dak2 ni.. TP, the most important is.. aku bw diowg sume jln kaki.. nsb kowg la dpt akak mcm aku.. ad lesen tp kete xd... mak n akak aku yg sulong dok tepon hari2... tye kaba.. pd hal yg plg kecik xingt dunia na alek BP... patotnya alek BP Khamis.... ajie pujuk aku baik pny...


Ajie: kak lin.. ajie ase nak alek hari 6 la..(mksd die hari jumaat...coz die dtg Melaka ahad)
aku: alah... cian la kt mak.. mak tgu ajie taw..
Ajie: ajie pown wendu mak.. tp ajie xna alek hari 5... (muka sedih sambil melset2 kat aku...)
Aku: Ajie xwendu mak ke.. Nak alek hari 6 tye kak Iera... ley x...
Ajie: kak iera suka la alek lmbt... kakak pown mcm Ajie.. ley la Kak Lin...
Aku: kira dulu.. Hari 6 hari ape...
Ajie: hari Rabu...
Aku: Ajie alek la rabu.. kak Lin n Kak iera nak alek hari jumaat....
Ajie: Boleh la.. hari jumaat pown jumaat la.. (pd hal die tataw kire hari...)..Kak lin jom kua la...Ajie nak jalan2 la..
Aku: Kak Lin nak mkn steak la... Ajie xpnah mkn kn... Cepat la ciap2...
Ajie: Kak LIn, Alek la hari 6...(masih x berputus asa tuh..)
Aku: erm.. Ajie ckp ag.. Ajie alek esok..
Ajie: Kak Lin ni ckp sket pown nak marah2....


Akhirnya aku tersenyum puas... aku taw ape alasan die nape xna alek BP ag.. Die suka bgon2 tyto je.. g beranda.. tgk kapal kt laut.. Umah aku tgkt 7 kt Rumah Agam Orchard Square... tu yg direct nmpk laut..... Kami pown kua g mkn kt El-Izzat BIstro...(masih berjalan kaki...)




ni adik aku Ajie.....


ni lak Iera.. adik ku no.3.. tol2 bwh aku..


ni la steak yg ktowg g mkn.... adik aku Ajie siap joget2 ag kt citu.....


ni pic diowg ber2 je.. aku jd fotografer...


ni model xbpe na jd la....

Lastly... aku masih ga kt BP.. n xbpe na stdy sgt.. esok aku exam... wish me luck k..
Chaiyok!! Gambatte!!

No comments: