Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Sunday, June 20, 2010

!! L.I.C.I.N !!

aku bukan ape la.. bukan nak membanggakan diri tok jadi "Gadis Melayu" yg dicari2.. tp ye la.. da aku semulajadi mcm tu nak wat mcm ne... (mcm nak pengsan je... bace mende ni....) adalah hari Sabtu lepas... bpe hari bulan erk.. jap2 aku tgk calendar.. maklum lah.. aku ni xingt tarikh yg penting melainkan ad sesuatu yg berlaku.....

19 Jun 2010 (tarikh ni kompem aku ingt....)

pagi yg gelap kini sudah terang... aku bgun lambat sket... dlm kul 6.45 pg.. pas subuh aku terus je ciap2 na g teman mak aku g psr.. smpi di pasar aku terus jln2 mencari ikan... teman mak aku.. base la ku kan manja.. jd ms jln kt pasar tu salu mak aku yg PIMPIN tgn aku.. da abes satu pasar ktowg jln... tp xd yg berkenan sgt la.. byk udang n ikan kembong...
disebabkan da salu mkn ikan kembung... jd ktowg xbli la.. jln ag.. then mak aku bli ikan "onga" aku pown xreti na spell ikan itu mcm ne.. jnj ley sebut okai la tu.....pas tu ikan kerisi.... aku pny turn g bli sayur.. aku bli timun n sotong kembang.... mak aku tgu aku at one point... aku pown smpi cna... mak aku ckp..
mak: adk beli sayur ape?
aku: timun, lada basah n sotong kembang sekilo...msk smbl eyh....
mak: ye la.. jom.. kak idah ko da tgu da tuh... (Kak idah tu jiran aku....)
aku: cukup ke mak ikan 2 jenis je... kang xthn seminggu.. jom msok alek tgk ikan ape ad...
mak: jln la g tgk...

mak aku pown jln la.. aku folo blkg... xsmpi sekelip mata...BEDEBUKK!!!!! (dlm hati tuhan je yg taw... bukan MALU tp SAKIT)... smpi cina kt pasar pown terperanjat.... aku jatuh mcm nangka busuk... x hingat dunia aku jatuh... da tu belah kiri je lak tu... sakit siku aku....mak aku yg comel berkata...
mak: eyh anak aku jatuh.... (muka na main peranan..)
aku: (masa tu da bgun da) sket je mak.. licin la...
mak: jom la alek.... ritu accident... td jatuh lak....nti minta tlg Ayh Kamal.... g bli ayam frame...

* Ayh Kamal tu jiran aku.. yg anak2 die berturun tangga kt umah aku.. tu yg jd adik2 aku tu anak die....

Abes bju t-shirt UiTM aku basah kne air ikan... Actually, da dekat dua mgu aku na mkn sgt aym frame tu... tp xberkesempatan... tu yg mcm2 terjadi... dengan pwasaan yg xbpe na ad.. aku ngn mak aku jln la pulang ke pangkuan jalan.. FI SABIL LILLAH (jihad) eyh slh lak.. jln pulang ke kete jiran yg sedia menanti...selamat aku smpi ke umah wlu pown aku sakit.... nsb baik lantAi pasar tuh xPECAH.. kalo pecah ag haru aku kt situ.....
Satu pengalaman yg xdpt ku lupakan!!
p/s: xsempat la nak amek gmbar.. jatuh sekelip mata je....kalo x.. ley aku post pic aku jatuh...

No comments: