Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Thursday, June 24, 2010

!! A.J.I.E @ Dr. Radzi !!

DR.RADZI
semua ni Ajie punya psl la.. asik membebel je.. soh tyto petang x nak.. nak wat keje skola.. pd  hal esok die ponteng gakk.. aku nak bawa die teman aku g bandar.... ag pown hari sabtu ad kenduri arwah kt umah Pt. Bilal (umah atok).. mak nak join skali wat kenduri arwah ayah, pak long and pak jid... (Al-fatihah)...
bukan ape.. aku bengang ngn Ajie.. umur budak ag.. mulut mcm owg tua.. mengalahkan mak aku lak... sama naik la tu.. aku ckp soh tyto.. die jwb..

Ajie: Alah ckp sket pown marah..
Aku: bising la Ajie..
Ajie: itu pown nak marah... Ajie dah mandi lom pas alek skola...
Aku: ntah.. mane kak Lin taw..
Ajie: Kak Lin ni sume tataw... ape Kak Lin taw.. laptop2 je...

aku da panas da (membara dlm hati).. tp mls aku nak menjawab ag... mamat ni mmg mcm ni... membebel mcm owg tua.. kalo mak xd.. die la pengganti.. (Stress aku)... Ajie ni kalo aku marah nti die menjawab.. baik aku diam je.. aku diam ke.. aku jwb ke.. die tetap bercakap.. ptotlah mlm tyto ngigau... (padan muka!!) nape la adik akus owg ni kuat bercakap.. aku ni tataw la.. pening dr semalam.. badan asik melayang je... tmbh lak aku da jd mcm Penagih da.. (selesema).. busan la.. xd mende aku na wat... ni aku mengisi masa busan jup... base la.. da ad blog jd la tempat luahan pwasaan... ehehhehe =)

ni Ajie masih membebel.. da la gemok... sua own da x muat.. kalo die taw aku cter pasal die.. kompem ag pjg die berckp (membebel...) sabar je la.. adik ku sowg ni.. walau pown mcm ne... aku tetap sayang die.. termsok la kakak n abang die... (Iera n Ejal).. kami sume da base da... die je yg pandai.. die je yg taw segala2 nye.. sampai amk aku pown kne..



Mak: Ajie... buka kan TV.. mak nak tgk..
Ajie: tu pown x pandai eyh....
Mak: aku tampar mulut kau karang...
Ajie: iskh.. Kak LIn mak ckp "KAU".. dosa kan..
Aku: kalau mak ckp x dosa.. tp kalo Ajie ckp mmg dosa...
Ajie: x adil la.. asik je yg kene.
Kak Noor: ye la ko je yg kuat membebel.. cuba diam..
Ajie: Kak Noor ni ckp sket pown nak marah...
Iera: Ajie, tak baik taw.. akak xd ajar pown Ajie ckp mcm tu..

(tetibe abg ngah masok.. baru pas tgk bola... abg ngah ni mmg gela bola... satu taman da taw...)

Ajie: abg ngah ni.. asik tgk bola je.. pegi buat keje skola la...nanti pening esok x skola..

(Ejal yg msok tataw pape.. terpingga2.. Ajie mmg mcm tu.. kalo die x puas hati.. die kene kan owg lain...)

Ejal: eleh ckp je la da malu...
Ajie: alah Ajie malu (sambil sembunyi di sebalik perot mak aku..)
Kak Noor: alah malu je wat pe... kejap ag membebel ag..
Mak: Ajie!!! cpt buka kan mak TV (merengek)
Ajie: asik Ajie je.. (muka protest)


itulah akibatnya bila die sowg yg plg kecik dlm umah.. tp mulut ley thn...


AJIE OWH AJIE!!

No comments: