Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Tuesday, December 21, 2010

!! Tercampak sebelum diseret badan bas !!


 
REMUK...keadaan bas yang terbabit dalam nahas ngeri di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, semalam.

 
Satu lagi sejarah hitam yang melibatkan kenderaan awam.. Malaysia pernah digegarkan tidak lama dulu dengan kemalangan yang meragut banyak nyawa iaitu bas DELIMA... Sekali lagi rakyat Malaysia digemparkan dengan kemalangan yang meragut paling banyak nyawa walau pun bukan di kalangan rakyat Malaysia... Kejadian semalam berlaku begitu pantas menyebabkan beberapa penumpang tercampak keluar selain ada antara mereka diseret badan bas yang menggelongsor lebih 50 meter dan menjadi kemalangan terburuk dalam sejarah negara yang mengorbankan 27 nyawa.

 
FAKTA....
 
  1. Dalam kejadian kira-kira jam 11.40 pagi itu, 24 pelancong Thailand dan tiga rakyat tempatan terbunuh manakala 10 lagi parah apabila bas persiaran dua tingkat dinaiki mereka terbabit kemalangan di Kilometer 15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, berhampiran Kampung Juang, di sini. 
  2. Keadaan badan bas dua tingkat itu yang tidak stabil dan senget seperti mahu terbalik.
  3. Bas itu merempuh konkrit pembahagi jalan menyebabkan ia terbalik ke laluan bertentangan dan menggelongsor sebelum terhumban ke dalam longkang satu meter.
  4. Kebanyakan mangsa sudah meninggal dunia selain kaki dan tangan mereka patah, malah kepala beberapa mangsa juga pecah dengan otak bertaburan atas jalan. Keadaan ketika itu begitu menyayat hati dan menakutkan.......
p/s: BERWASPADALAH... MALANG TIDAK BERBAU.....!!!





No comments: