Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Thursday, July 1, 2010

!! Fave Artist Malaysia !!

hurm actually Malaysia ni ramai yg talented artis yg xd talent pown ad gak.. semata2 na kejar glamer... antara artist yg berbakat cth Dato' Siti Nurhaliza... tp aku xbpe minat die.. ntah erk.. ape ntah kurang die yg xdpt menarik perhatian aku tok "minat" kt die.. kalo aku.. aku prefer pd artist yg multitalented spt AFDLIN SHAUKI @ CHIEF KODOK and FAIZAL TAHIR... both of them have their own aura... wah ley jadi gela aku bile dpt sumber inspirasi mcm ni....aku nak gela yg berjaya.. itulah matlamat aku... sebab aku taw aku mampu wat....

AFDLIN SHAUKI...




bakatnya yg x boleh dipertikai kan... sume hasil kerjanya dtg dr idea nya yg gela.... die sgt appreciate idea dr kwn rapat2nya.. mcm base la.. kowg sendiri pown taw kan... I like his ideas.... he is one in a million talented people i've ever met... he likes to think out of the box.. that's why most of his films are box-offices.. byk gak filem2 yg telah dihasilkan di bwh pengarahan dan penerbitannya... kalo pelakon dulu yg owg suka ROSYAM NOR... tp aku xminat sgt... sama gak reason mcm Dato' Siti... aku pown tataw nape...

antara filem2nye ialah BULI, BULI BALIK, PAPADOM, BAIK PUNYA CILOK, SUMO-lah, CUCI and so on.... aku suka tgk hasil karya CHIEF KODOK ni... pendapat aku tentang AFDLIN ni.. die suka sgt pk bukan2 yg mendatangkan hasil yg gah, selain tu gak diowg sowg yg focus dlm setiap ape yg die lakukan.. album FUYOO... menarik perhatian aku.. cuma aku frustrated yg album tu hanya di jual mengikut tempahan je... (dlm internet)..  dlm tu aku plg suka lagu DAKU PERCAYA.. satu lagu gela yg berhasrat untuk pergi ke bulan ataw ke satu planet lain.... lirik dlm tu menjadi inspirasi aku sejak first time aku dgr lagu tu... n lagu tu la yg menjadikan aku skang... coz of.. ku percaya diri kuni... daku percaya...

FAIZAL TAHIR..




he is also talented singer and become a composer... the rock soul in his life make him a rock star... eventhough die start career lambat.. tp die still ad fan yg support die.. especially aku.. aku suka tgk die pny perfoamance atas pentas.. die pny aura tak ley blah... selain tu gak.. cara die bekerja dalah systematic... aku mmg suka mene2 yg systematic mcm tu.. ape aku kisah.. die da kawen ke.. bujang ke.. aku suka dia sbb die and bakatnya yg meletupkan arena rock zaman skang... aku bknla rock tp aku brutal.. setakat gela2.. weng2.. msok air.. aku da base da...(ape lak cter psl aku)..

okai FT satu nama yg xyah na diperkenalkan ag... setiap show ne g die wat.. yg mampu aku g.. aku pegi... lirik2 lagu n arrangement muzik yg sesuai dgn jiwa aku cuma lagu die je la.. selain tu aku minat muzik indie... aku suka gak la join gig... tp tarak hal la.. aku minat FT gela2 sama mcm aku minat CK.. wah dua2 ni ley membangunkan dunia seni tanah air kerana masing2 mempunyai peminat yg tersendiri.. aku bukan nak ckp xd artis lain yg ley membangunkan dunia seni MALAYSIA.. tp aku da sokong diowg.. cukup la... aku suka tol lirik lagu FT bencinta... coba.. dlm album kedua.. lagu SUPERHERO.. mmg best.. KARMA.. disebabkan aku xsgup tunggu lama2 album FT release.. aku da search kt internet.. serba sedikit info psl ADRENALIN... kompem best.. sape yg lucky 1000 owg pertama yg beli cd tu dpt setem... gela gempak..

aku harap dua2 insan yg aku minat ni akan terus berjuang... pedulik ape owg na ckp psl gossip ke.. wat tataw je kalo tu bukan slh kowg.. aku berharap sgt dpt face to face ngn CK nad FT...

ucapan ku wat AFDLIN... perjuangan haruslah diteruskan... semoga dpt hasilkan karta yg lain dari yg lain... kdg2 ni busan ngn cter ngn cter melayu.. mcm xd motif je yg ditygkan.... 

wat FT... semoga lebih berjaya mengawal MALAYSIA... superman ni mmg diperlukan kt malaysia.. byk sgt mslh... setel x gak... xd owg na take part na handle mslh negara... selain tu gak.. jgn lupa teruskan berjuang...

walau ape pown.. aku TETAP menyokong kowg walau ape jua skali pown.. u guys are such talented people yg menjadi sumber inspirasi aku... thanx a lot... =) peace no war...

No comments: