Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Wednesday, February 29, 2012

.: Semuanya baru :.

Mula-mula sekali... Starting dengan  semuanya baru kali ini akan dibincangkan mengenai... yang baru2 sahaja.... xpela.. ni kan masih awal tahun.. nak2 tahun ni.. ada kelebihan dari segi hari... iaitu 366 hari.. hari ni cuma terjadi pada setiap 4 tahun sekali... so dekat sini.. before aku panjang2.. aku nak wish dulu pada "lil B" aku yang berada di Batu Pahat... hahhaha.. besday pun kne sekolah gak ke... Mentang2 besday 4 tahun sekali... request mcm2 si "Dr. Radzi" ni... nak mkn Domino's la... Nak tu la nak ni la.. nak Nasi Ayam la... xpela.. ikutkan jela... 

"B.. Happy Birthday to you..  Happy Birthday to you...  Happy Birthday to Ajie..  Happy Birthday to you ".. hari genap umur adik 8 tahun.. (apa lah umur 8 tahun baru celebrate besday 2x)..

Ok tu dia td selingan kepada hari ni.. dan kite proceed la pada semua yang baru2 ni..
  •  "Status Baru"
  • "Tahun Baru"
  • "Azam Baru"
Antara semua yang baru2 ni.... macam xpercaya dah.. almost 3 months nak masuk 4th months aku bergelar :isteri: orang.... perangai masih mcm budak2.. kuat membebel dan meluahkan perasaan kt blog.. biasa la tu.. kalau dah start blog.. semua benda yang berlaku asyik ingat nak post kt blog je... "BADI" blog.. semua nak dicerita kt blog.. (iskh xpaham aku...) ni la kalau dah start blog.. hari2 kne menghadap blog... janji puas.... (ni kira lepas gian la.. da lama xtulis blog...) ok insya allah lepas ni aku akan senantiasa meng"update" blog aku....

Masuk tahun baru pulak... aku dengan selamatnya berpindah ke rumah yang telah kami sewa di Taman Universiti, Skudai Johor... Mak aku cakap kira awal la aku dapat duduk rumah sendiri walaupun baru sahaja mendirikan rumahtangga.. Mak aku dah samapi sini.. dan dah tidur sini pun... cuma mak MUAR je tak sampai2 lagi... even though rumah ni kecik.. cukup untuk kami berdua.. tp aku teruja sgt nak mak2 aku tgk rumah aku.. sekarang aku makin rajin memasak.. walaupun ada kalanya tak menjadi.. tp aku gagah kan diri untuk makan lauk yang telah aku masak... ada kalanya pula.. husband aku kata kt aku.. sedap.. yela.. masakan tu aku dah selalu masak boleh la.. nak komen lebih2 segan.. (mcm "up" diri sendiri je....") tp yang paling tak menjadi ialah masak kari kepala ikan kerisi.. tu mmg aku fail dan dapat komen yang paling banyak dan keras dr pengkritik yang tak diundang... (sape lagi kalau bukan HUSBAND  aku).. masak kari mmg aku tak expert.. sebab aku kurang makan makanan yang bersantan.. so aku tak reti masak.... (xpela.. nti aku ganti balik la kepala ikan dia tu..... =( ) Dan yang suprise ialah aku sambung belajar ambil kursus kemahiran untuk membuat laman web.. mmg dahsyat... (ni citer page lain ok....)

Biasalah kalau dah masuk tahun baru.. Azam pun kne baru... bukan nak cari AZAM.. tapi untuk menanamkan matlamat yang perlu dicapai untuk tahun ni... Ok azam tahun ni, mula aku target nak dapat keje yang tetap dan baik.. so boleh la aku kurangkan beban laki aku... Next, aku azam nak menimang cahaya mata.. yela dah bergelar isteri... mesti excited ank bergelar ibu pula kan.... mcm best je aku tgk ibu2 yang preggy.. mana2 aku pergi mesti terjumpa sorang dua preggy mom.. so makin la aku teuja.. tgk perut mereka yang membesar.... best kan.... before aku pindah ke sini.. aku baru je lepas GUGUR.. tu aku rancang aku nak baby.. walau pun aku terkejar2 dgn masa aku.. yela nak jadi isteri.. nak jadi student... lepas ni dah bekerja pun tak apa... aku tak kisah... tu semua rezeki Allah... aku bersyukur sgt... sekarang ni mcm dah ada tanda2 awl preggy.. kalau betul la aku preggy... aku pun salah satu dari "preggy mom" yang aku ternampak... insya allah.. akalu ada rezeki.. aku mesti post dlm blog kesayangan aku ni.... ouh melalut pulak.. azam aku tahun ni.. setakat ni tu je.. opppssss lupa pula... aku pun berazam nak bawa husband aku pergi bercuit ke Indon... tp tak decide lagi.. yang pasti.. aku yang nak bawa dia.. biar la dia berehat.. dah penat sgt keje mcm tu... biar dia release penat dia.... mcm sekarang ni pun dia tak balik keje lagi.. (tu yang aku boleh online ni..... busan sorang2..)


aku harap dengan harpan dan semangat yang jitu.. aku mampu merealisasikan apa yang aku azam kan.... dan semua yang berlaku ada hikmah disebaliknya.... sebab tu kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan kerana Dia Maha Mengetahui..... Amin~~

~ May Allah Bless Us ~

No comments: