Voting

My Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

!! A.d.s !!

Monday, July 23, 2012

.: Kenangan Ramadhan :.

salam ramadhan buat semua......

puasa x hari ni... jgn x puasa dah... awl lagi nak ponteng puasa ni.. bukan nak menggalakkan... tapi kalau boleh puasa kali ni lebih baik dari puasa tahun lepas.... =) ewah ewah ewah.. mcm aku ni full je tahun lepas... tahun ni insya allah full...  aku ni bulan puasa teringat masa belajar kt Bangi dan Melaka...

kat Bangi dengan member2 aku lah aku g berbuka... paling jauh dan nak sedap buka kt Nims Island... kne tempah awl2 nanti x ada tempat duduk nak berbuka puasa... sebenarnya byk kenangan bulan puasa yg aku x dpt nak gambar kan... tp td pas chat dgn NANA kt fb... hari ni dia dgn ANANG (dah jadi tunang dah) g buka kt Bangi.. best nya... kt Bangi la aku dpt rasakan hidup yang gak mencabar.. even dalam bulan puasa... ptg2 jalan kaki pegi fasa 1.. beli mknn buka.. tp sempat la berbuka dekat rumah... sempat gak singgah kt mapley.... mkn kt mapley.. order air je.. nak jimat...

ni time aku kt Bangi dgn dak2 kelas.......

time aku kt Melaka lak.. tiap kali pegi bazar ramadhan Taman Cempaka...(alah depan MC tu...) mesti aku berbuka kt tepi jln.. dr duduk hostel sampai ke rumah sewa... dah makan dan minum kt tepi jalan... baru ada bas... tu pun kira kenangan gak... masalahnya.. yang bawa bas bukan MELAYU.. konduktor bas pun bukan MELAYU.. tu yang aku pasrah... selalunya bila ada aku... Zeqhty... yang mmg salu melekat bersama.. nak2 salu dak HR la... dak FIN salu buka luar.. kalau pegi bazar pun diorang sempat buka kt rumah.. sebab FARAH ada kete... kalau kelas habis lambat pun... nak jimat kan duit.. beli N.G.A.. kt mapley bawah rumah seberang jalan... sbb kt situ makanan dia byk.. dalam hati niat nak simpan separuh tok sahur... (skali niat je da... habis time buka gak NGA tu.... ).. 

ni dgn dak2 rumah.. alah g berbuka puasa je.... watpe nak lawa2 kan....... tetttttt...!

sekarang... pengalaman berpuasa kali ni lain sket... tak pasal2 dah ada perubahan byk.. yela tahun lepas... (lepas habis belajar dlu..) bulan puasa aku dah jadi tunang orang..sekarang dah jadi ISTERI orang... tp pengalaman pertama berpuasa bersama husband ni lain byk.. time ni la kita nak kenal side lain pasal husband kita... baru aku taw.. My honey waktu bekerja sahur x makan nasi.. makan oat je... aku lak dlu semua lauk aku hentam... sekarang dah berumahtangga dan berbadan dua... yang penting susu la... kang anak dlm kandungan kelaparan... apa2 yang aku makan sekarang lebih fokus pada pemakanan kesihatan tok aku dan baby... tu byk beza dah... yela.. aku nak anak dlm kandungan aku pun sihat gak.. orang cakap kalau ibu puasa.. anak dlm kandungan kelaparan.. tu semua mitos la.. aku siap beli buku lagi tentang persediaan awl pergnant dan puasa.... x kan suka2 tak nak puasa... banyak lah nak kne ganti.. fidyah lagi..

ni pic aku nikah... kt rumah aku sendiri....

lagipun alhamdulillah aku mengandung x ada pembawakan or jenis penyakit yang kronik mcm kencing manis or darah tinggi... alhamdulillah sgt2.. mmg patut aku takut sebab aku ni berbadan besar.. kalau ada sakit2 mcm tu akan menyebabkan aku lebih berisiko dan anak dlm kandungan pun berisiko... iskh... selisih pilis... (ni ayat mak mertua aku....) minta2 lah dijauhkan semua yangx diingini...

hah... time ni aku tgh pregnant 2 bulan... tp x nampak sgt la perutnya......
(Bunting Pelamin)

p/s: pic aku pregnant x ambil lagi la... a'ah erk.. da lama aku bergambar... 

!! Sesungguhnya kenangan itu memang indah....... memorable !!

No comments: